Jarní probuzení
                      Lektor  se ptá studentů, jaké roční období mají rádi. S čím si spojují jaro? Proč  se (ne)těší na jaro? Co na jaře dělají? Jaké svátky na jaře slaví. Jejich názvy  napíše lektor na tabuli. Pak se zastaví u svátku sv. Valentýna. Studenti  diskutují o tom, zda svátek slaví, jak, jaké dárky si dávají, nebo proč svátek  neslaví. Lektor může říct něco o oslavách Valentýna v ČR a vyjádřit svůj  názor na tento svátek.
                      
                        cv. 1 Svátek všech zamilovaných.
                        Studenti  čtou text. Pak řeší úkoly ve cv. 2 a odpovídají na otázky ze cv. 3.
                        cv. 4  Jedná se o gramatické cvičení. Lektor nejprve  zopakuje se studenty trpný rod. Studenti pak řeší zadaný úkol. Následuje  oprava. 
                        cv. 5
                        Studenti doplňují do vět správnou předložku. Může se  podívat do úvodního textu, pokud to bude pro ně těžké.cv. 6 Studenti vyjadřují svůj názor k uvedeným tvrzením.
                        Např. Svátek  má ryze komerční charakter.
                        Lektor se ptá studentů, kdo si to myslí taky a proč?  Studenti mezi sebou diskutují a obhajují svůj názor.
                      
                        - názor –       V tento den lidé kupují zbytečné věci a utrácejí hodně peněz.
- názor – Je       správné, že lidé kupují nějakou maličkost tomu, koho mají rádi.
cv. 7 Někdo  slaví, někdo ne
                        poslechové  cvičení
   Studenti poslouchají anketu a doplňují  informace do tabulky, kdo slaví a neslaví Valentýna.
                        Pak  si přečtou výroky ve cv. 7 b) a doplní do tabulky, kdo to řekl.
                        Např.  – 1. osoba/ žena – d
                        Studenti  pak říkají, se kterým výrokem by se ztotožnili a jaká tvrzení se jich netýkají.
                        Pak  doplňují názvy dárků, o kterých dotazovaní mluvili – cv. 7 c)
                        Studenti  si poslechnou vypravování ještě jednou a rozhodují, která tvrzení jsou  (ne)pravdivá – cv. 7 d). Pak řeší  úkoly e), f).
  cv. 8 Valentýnský  dárek
                        Lektor  se znovu zeptá, jaké valentýnské dárky lidé v anketě uváděli. Pak si  studenti vyberou z uvedených možností ve cv. 8 dárek, který by měl pro ně  největší hodnotu. Zdůvodní proč. Pak seřadí uvedené možností podle priorit – od  nejvíce – po nejméně.
                        Dále  odpovídají na uvedené otázky. Lektor může zařadit i vedení rozhovoru cv. 8 e).
  cv. 9 Ve znamení  lásky
                        Studenti  diskutují o tom, jestli se v jejich zemi slaví Den matek, jaké dárky  maminky dostávají. Lektor potom zjišťuje, co vědí studenti o tradici na 1.  května. Pak vypravuje o stavění májky, polibku pod rozkvetlou třešní. Lektor  také seznámí studenty s dílem K.H. Máchy. Studenti můžou pak báseň najít  na internetu a diskutovat o obsahu. Lektor může přinést text básně přímo do  kurzu. Pak studenti poslouchají vypravování 9 c). Podle obrázků převyprávějí  příběh a pak řeší úkoly 9 d). Na závěr si připraví rozhovor podle zadání 9 h).
  cv. 10 
                        MDŽ
                        Lektor  diskutuje se studenty o tom, jaký význam má tento svátek ve světě a jaký význam  měl kdysi v ČR. Studenti pak hledají správné pořadí textu, řeší zadané  úkoly a odpovídají na otázky. Vše pod kontrolou lektora.
  cv. 11 
                        Mluvní  cvičení, které je trochu opakováním toho, co se studenti naučili. Podle obrázků studenti vypravují, jaký  svátek lidé slaví a jaké tradice dodržují.
  cv. 12 Velikonoční svátky
                        Studenti  diskutují o tom, jak slaví Velikonoce. Jaké velikonoční zvyky dodržují. Co pro  ně Velikonoce znamenají a co o Velikonocích dělají. Lektor upozorní studenty na  některé odlišnosti oslav Velikonoc v ČR, např. pomlázka, polévání vodou.  Studenti čtou rozhovor, ve kterém se seznámí s historií Velikonoc. Lektor  vytvoří tabulku, do které bude zapisovat, jaké byly dříve velikonoční zvyky a  proti tomu to, jak lidé v současnosti slaví Velikonoce. Pak studenti  porovnávají, co je shodné a odlišné se situací v jejich zemi.
  cv. 13  Velikonoční týden
                        Studenti  nejprve pojmenovávají jednotlivé dny v týdnu a pak k nim přiřazují  zvyky a tradice. Vycházejí z předchozího rozhovoru a odpovídají na otázky.
  cv. 14  Velikonoční zvyky
                        Studenti  nejprve odhadují, co může patřit k velikonočním zvykům v ČR. Pak poslouchají  čtyři krátké rozhovory a řeší úkoly 14 a), b), c). Můžou se naučit i básničky,  které uslyší a případně vyzkoušet pomlázku.
  cv. 15 Kam o  Velikonocích?
                        Studenti  vybírají z uvedených možností a říkají, kde by chtěli strávit Velikonoce a  proč.
                        Na  to může navázat i rozhovor, který má zadání ve cv. 16.
  cv.  17 Četba z tisku Článek z novin si přečtou studenti  samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor zkontroluje, zda rozumí textu.  Studenti můžou také napsat esej na toto téma, kterou přečtou při hodině. Lektor  může vybrat nejlepší práce. Studenti diskutují o tom, kde by v ČR chtěli  strávit Velikonoce.